Extend Commerce hjälper Altered spara vatten i hela världen!
Extend Comerce hjälper många spännande bolag att fokusera på sin tillväxtresa genom att effektivisera sina order, inköp och lagerprocesser.
Intresset för Altereds produkter är stort, och företaget har på kort tid med partners som Ikea och stora hotellkedjor etablerat sig globalt. Produkten möjliggör extrema besparingar av vatten och energi. Efterfrågan på deras produkt, Altered:Nozzle som minskar vattenförbrukningen i befintliga kranar med 98% utan att offra funktion eller upplevelse, finns i hela världen.
För att kunna fokusera på sin egen tillväxtresa så insåg man tidigt att man behövde en tjänst som hanterar alla ordrar på ett ställe och att inköp och lagerprocesser behövde automatiseras och optimeras. Som många andra nystartade bolag hade Altered alltså behov av ett komplext affärssystem redan från start, men utan en massiv budget.
Nyckelfunktioner för Altered
Stylein bygger sitt ekosystem för tillväxt
Stylein är ett svenskt modevarumärke med fokus på skandinaviskt mode som säljs world wide.
Stylein grundades i New York för mer än 20 år sedan och har idag huvudkontor i Stockholm. Stylein jobbar på en global marknad med såväl B2C som B2B kunder. Stylein valde Extend Commerce som affärssystem på grund av att man i samband med expasion behövde skala upp och digitalisers, för att därigenom kunna vara mer effektiva. Stylein har byggt ett ekosystem med Extend Commerce som utgångspunkt. B2C shopen är Shopify, ekonomisystem är Fortnox och tredjepartslagret är hanterat i Ongoing. Stylein hanterar alla ordrar via Extend Commerce oavsett om det är en B2C order från Hong Kong en B2B order via Extend Commerce WEBBSHOP eller från en konsignationskund.
Stylein växer med Extend
Vi har valt att jobba med Extend Commerce som vårt nya affärssystem pga att vi behöver skala upp och digitalisera oss, kunna vara mer effektiva och bygga ett helt ekosystem av alla våra olika applikationer såsom Shopify och Fortnox. Vi är supernöjda och väldigt glada att vi nu är rustade för att kunna växa riktigt stort.
Nyckelfunktioner för Stylein
Hantera alla dina orderflöden på ett ställe!
Extend Commerce är utvecklat för att kunna växa med din verksamhet oavsett om det gäller flera kanaler, större volymer eller nya produkter.
Fler Case
Extend Commerce skapar spännande logistik lösningar med Solar
Danska Solar fyller 100 år 2019 och omsätter ca 20 Miljarder SEK. Med Extend Commerce BACKEND och Extend Commerce WMS har Solar gjort det möjligt att erbjuda både konsignationslager och Vendor Managed Inventory (VMI) lösningar för sina kunder. Detta har resulterat i ökad kundnärhet, förbättrade servicenivåer för lagervaror och minskad kapitalbindning.
Solars utmaning var att hitta en enkel och skalbar lösning som möjliggör kontroll och optimerad kapitalbindning när flera lagringspunkter, som dessutom är tillgängliga hos kunden, adderas.
Lösningen bestod av att integrera Extends Commerce kraftfulla och molnbaserade programvara med Solars SAP-system, samt utnyttja plattformens flexibilitet för att styra alla nya lagringspunkter och dess påfyllning genom enkla gränssnitt.
Extend Commerce gör det möjligt för Solar att erbjuda lösningar för att effektivisera sina kunder genom att behålla leveranskedjekoncepten sändningsbestånd och VMI. Detta sker till exempel genom förmågan att hantera inköp från en annan leverantör eller för att lagra kundens produkter, som styrs av Solar.
Solars intelligenta lösning med Extend Commerce, skapar stort värde för VEAB
Med implementeringen av ett nytt lagerkoncept via Extend Commerce har VEAB möjlighet att öka konkurrenskraften och minska sina totala kostnader.
Läs hela artikeln om hur Solar tillsammans med Extend Commerce ökar konkurrenskraft med en intelligent lösning för lagerstyrning.
”En mer strategisk förvaltning av försörjningskedjan och uppdragsuppgiften har varit en bra investering för industriföretaget VEAB Heat Tech AB. Det har bidragit till att öka företagets konkurrenskraft och det kommer alltmer bli en konkurrensparameter bland industriföretag.”– Erhvervsmagasinet SCM & Logistik |Nr. 9 – 26. november 2017
Snabba kreditflöden, stora volymer och hög säkerhet viktigt för Santander Consumer Bank
Santander Consumer Bank är Nordens största aktör inom fordonsfinansiering. När det gäller fordonslån och leasing jobbar banken uteslutande med bilhandlare som återförsäljare vilket ställer höga krav på användarvänlighet och säkerhet i hela affärsprocessen. Santander har använt Extend Commerce system (tidigare under namnet Smartwork) sedan 2004 för att skapa, kontrollera och bevilja krediter.
Från dag ett såg vi ett globalt intresse för våra produkter. Vi valde Extend Commerce plattformen för att vi snabbt kunde komma igång med det vi behövde direkt, samtidigt som vi fick ett system som enkelt kan växa med oss i takt med att vi öppnar nya marknader. För oss är det viktigt att vi har koll på alla inkommande förfrågningar, kundorder och inköp samt att vi har realtidssynk mot våra tredjepartslager varifrån vi distribuerar till hela världen. Systemet hjälper oss med påminnelser kring inköp baserat på lagernivåerna. Med Extend Commerce har vi ett system som blir ”center of gravity” som gör att vi har kontroll och kan fokusera på vår business.