Om Twilight
Samarbetet mellan Extend Commerce och Fortnox liknar en Twilight-känsla. Möjligheter som var dolda i skuggan har kommit fram. Vi kan nu erbjuda möjligheten att samla kontrollen över ekonomi och orderhantering i en enda integrerad lösning.
När två världar möts uppstår magi – därför fick vår nya release namnet Twilight.
Leveranstörsfaktura matchning
Extend Commerce och Fortnox har nu en smart logik för att automatiskt matcha inköp i Extend Commerce med leverantörsfakturor i Fortnox vilket skapar en smidig och enkel uppföljning. Om det på en leverantörsfaktura i Fortnox finns referens till en inköpsorder i Extend kan du i Fortnox se den kompletta inköpsordern med status på inleverans samt bland annat inköpspris. Både i Extend Commerce och Fortnox får du snabbt en bra överblick över vilka inköp och leverantörsfakturor som har blivit matchade.
Fakturadistribution
I Extend Commerce fakturamodul finns det nu stöd för tjänster som erbjuds av Fortnox finans. Som exempel kan Fortnox finans populära tjänst fakturaservice användas genom en enkel inställning på kund i Extend Commerce. Fakturadistributionen blir då helt automatiserad från att fakturaunderlag skapas i Extend Commerce tills att fakturan är registrerad och bokförd i Fortnox.
Ny version av webbshop
Allt fler av våra kunder efterfrågar webbshop för att kunna erbjuda sina kunder en portal där de kan registrera ordrar, se priser och villkor, hantera fakturor och ha koll på orderstatus.
I den senaste versionen av vår webbshop har utseendet förbättrats och vissa funktioner förtydligats.
Ny funktioner:
- Få notifikation när en vara kommer in i lager.
- Helt ny sökning via egenskaper på produkten t.ex. färg, material eller tillverkare. Detta administreras på produkten i Extend Commerce och kan anpassas löpande.
- En ny produktsida där du som kund kan anpassa och visa upp till sju st. block med information. Vidare kan man välja om man vill ha stora bilder som listas vertikalt.
- Giftshop, nu har vi lanserat funktionalitet för att hantera engångsköp via extremt förenklad webbshop. Kunden/användaren loggar in, väljer en produkt och trycker ok.-Alla uppgifter om leveransadress och traditionella kassafrågor skippas. Detta är perfekt för de som vill dela ut promotions, ge gåvor eller på annat sätt hantera engångsköp.
- Stöd för att administrera flera användare från samma företag i webbshoppen, men också möjlighet för en användare att kunna ha flera olika inloggningar och byta mellan dessa.
Flera förbättringar
Masterdata Validator
Fel grunddata är en vanligt förekommande orsak till störningar och fel i vardagen. Nu har vi utökat Extend Commerce ERP plattform med en funktion som automatiskt analyserar grunddata på dina produkter och kunder och sätter en status på dem.
Du sätter själv upp en mall för vilken data just du behöver, som produkterna analyseras mot.
Sedan får du enkelt översikt över vilka produkter eller kunder som behöver kompletteras med mer data för att fungera problemfritt.
Spara ordersökning
Om du ofta söker orders med olika sökparametrar och inställningar kan du nu spara sökningar. Du som användare sparar inte sökresultatet utan du sparar sökinställningarna.
E-learning
Extend Commerce erbjuder nu e-learning / onlinekurs till alla användare. Kontakta kundtjänst för att få tillgång till kursen kostnadsfritt.
För nya kunder ges kursen som standard vid uppstart.
Vill du ta del av alla nya funktioner?
Den sista veckan i varje månad förutom under juli och december skickar vi via nyhetsbrev ut information kring nyheter samt postar det under Releaseinformation. Här hittar du våra senaste uppdateringar, allt från förbättringar till nya funktioner.